top of page

המסלולים האפשריים לאחר תואר במשפטים - מעורך דין לתפקידים משפטיים אחרים


תואר במשפטים נחשב ליוקרתי ופותח דלתות לקריירות מגוונות ומעניינות. בעוד שרבים בוחרים להמשיך בנתיב המסורתי של עריכת דין, קיימים מסלולים אחרים שניתן להביאם בחשבון. להלן מספר אפשרויות לניצול התואר המשפטי בדרכים שונות:


איש ציות ורגולציה

עם העלייה בדרישות הרגולטוריות מחברות ועסקים, גדל גם הצורך באנשים המכירים את ההיבטים המשפטיים הנוגעים לציות והתנהלות תקינה. ארגונים מחפשים יועצים לפיקוח על נושאי ציות לרגולציה, הגנת פרטיות, יחסי עבודה, איכות הסביבה וכדומה.


קצין אכיפה וביקורת

עברייני "צווארון לבן" וחברות המפרות את החוק דורשים טיפול וענישה ספציפיים. מקצוע קצין האכיפה וביקורת דורש ידע משפטי מעמיק על מנת לנהל חקירות, לקבל החלטות ענישה וליישם תקנות. קיימים תפקידים כאלה בגופי אכיפה כמו רשות ניירות ערך, הרשות להגבלים עסקיים ועוד.




מרצה/חוקר אקדמי 

בעלי תואר משפטי ברמה גבוהה ועם נטייה אקדמית עשויים למצוא עניין במסלול ההוראה או המחקר המשפטי. במוסדות להשכלה גבוהה קיימת דרישה למרצים ומרכזי קורסים שונים בתחום המשפטי וכן לחוקרים שיפתחו ידע חדש.


יזמות עסקית או ייעוץ עצמאי

ידע משפטי יכול להוות בסיס מצוין גם ליזמות עסקית. קיימים יזמים שפותחים חברות במתן שירותים משפטיים דיגיטליים או בתחומים שונים ומשלבים את ההיבטים המשפטיים הרלוונטיים. יתרה מזאת, עורכי דין רבים בוחרים לפתוח משרד ייעוץ עצמאי במקום לעבוד כשכירים.


התמחות נישתית

קיים ביקוש רב למומחים משפטיים ייחודיים בתחומי נישה ספציפיים כמו משפט ספורט, קניין רוחני טכנולוגי, דיני סייבר, תחומי הטכנולוגיה והמדע המתפתחים וכדומה. התמחות נישתית יכולה להקנות יתרון תחרותי ובסיס להכנסה משמעותית.


ניהול משאבי אנוש

הידע המשפטי הקשור להיבטים של העסקת כוח אדם - חוקי עבודה, הטרדות, תביעות ותגמולים - תורם רבות לניהול מקצועי של הון אנושי בארגונים. משרות של ראש מחלקת משאבי אנוש, יועצים לניהול כוח אדם או קציני חוקים לארגון עשויות להתאים למשפטנים מנוסים.


עולם המשפט רחב ומגוון יותר מאי פעם. תואר במשפטים לא רק שהוא יוקרתי, אלא גם מעניק אפשרויות קריירה מרתקות הן כעורך דין מסורתי והן בתחומים חדשניים ומשתנים. העיקר הוא לבחור את הנתיב המתאים ביותר לנטיות ולכישורים האישיים של כל משפטן ומשפטנית.










 SmartJOB

החברה מתמחה בגיוס והשמת עורכי דין, מתמחים, צוות אדמיניסטרטיבי, ייעוץ קריירה אישי ומיזוגים בין משרדי עורכי דין.

 הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו

אנו נעדכן אתכם על משרות חדשות, תכנים ומאמרים מעניינים מהבלוג שלנו ועוד'

כל הזכויות שמורות לחברת השמה חכמה בע"מ

bottom of page