top of page

מאחורי המעטפת: לקחי חיים מעורכי דין מנוסים


לעיתים הדרך הטובה ביותר ללמוד על מקצוע היא דרך עיניהם של אלה שחוו אותו לאורך שנים רבות. כעורכי דין צעירים יש לנו הרבה ללמוד מהניסיון והחכמה שרכשו הוותיקים שבמקצוע זה. לשם כך, ריכזנו ראיונות עם מספר עורכי דין מובילים ומצליחים שביקשו לשתף אותנו בתובנות יקרות ערך על קריירה משפטית מוצלחת.


עורכת דין ותיקה, שותפה במשרד גדול (38 שנות ניסיון):

"התמדה ונחישות הן התכונות החשובות ביותר לקריירה משפטית ארוכת טווח. רבים נכנסים למקצוע כשהם רואים את הפוטנציאל לכסף והצלחה, אך אלה שמצליחים הם אלה שאכן אוהבים את המקצוע ונשארים נחושים במיוחד בתקופות של אתגרים ומכשולים. היה גמיש וידידותי ללקוחות, אבל אל תתפשר לעולם על ערכים ואתיקה מקצועית."  



עורך דין ותיק, מייסד משרד עו"ד (30 שנות ניסיון):

"מה שהכי עזר לי להצליח הוא היכולת ליצור קשרים ולבנות רשתות ממשיכות עם עמיתים ולקוחות. הרבה מההצלחה שלי נובעת ממקורות המשך עסקיות על בסיס המלצות והמוניטין שרכשתי עם השנים. אל תראו בעמיתים יריבים אלא יצרו קשרי גומלין, היוועצו זה בזה והיו קשובים לצרכי המגזרים השונים."


יועצת משפטית ותיקה בחברת היי-טק (27 שנות ניסיון): 

"הלקח הגדול שרכשתי היה להתעדכן ללא הרף ולרענן את הידע והמיומנויות. המשפטים הם תחום דינמי שמשתנה כל הזמן - כל הזמן חוקים חדשים, טכנולוגיות חדשות ותחומים חדשים. מי שעוצר במקום ולא לומד דברים חדשים - נשאר מאחור. השכילו להשתלב בקורסים מקצועיים ולהכיר באזורים שאתם חלשים בהם."


עורך דין ותיק ממשרד עו"ד (43 שנות ניסיון):

"הכשלונות לימדו אותי יותר מההצלחות. וכן, יש לי מספיק כשלונות לספר עליהם. המוסר השכל העיקרי הוא שאסור לפחד מכישלון או טעות. צריך להפיק לקחים, להמשיך לנסות דרכים חדשות ולא להישבר מהביקורת. מי שיודע להכיל כשלונות בגדול - יגיע רחוק יותר."



כפי שניתן לראות, עורכי הדין המנוסים חולקים חוויות עשירות ולקחים יקרים ביותר. חלקם עוסקים ביכולות מקצועיות, חלקם בקשרים בינאישיים וחלקם במאפיינים אישיותיים כמו התמדה וכוח נפשי. אך כולם משותפים בהבנה שלמרות ההצלחה הגדולה, המסע היה רצוף אתגרים, יעדים ושליטה בדילמות. הצלחה אינה יעד חד-פעמי, אלא תהליך מתמשך של צמיחה והתפתחות.   


אז בעודכם עומדים בפתחה של קריירה, היו סקרנים ללמוד מאלה שכבר היו שם, חוו וצברו חוכמה רבה. שאפו ללמוד בתבונה הן מהצלחותיהם והן מהכישלונות שלהם. כך תבססו את דרככם להצלחה ארוכת שנים במקצוע החשוב והמרתק של עריכת הדין.


bottom of page