ארכיון חודשי: יולי 2020

AAA

איך לגרום למשרד עורכי דין להצליח ולבלוט בשוק רווי?

עו"ד שני בניש קופלביץ | 26/07/2020

בשבוע שעבר כתבנו לכם על התופעה ההולכת וגוברת של עו"ד עצמאיים שחוזרים לשוק השכירים, אולם, עבור בעלי המשרדים שרוצים ויכולים להמשיך להחזיק משרד עצמאי- חשוב לתכנן מהלכים שיסייעו למשרד להתפתח, לבלוט ולשגשג.

העובדה שאתם עו"ד מקצועיים ובקיאים בתחומכם איננה מבטיחה הצלחה ככל שעסקינן בניהול משרד עצמאי, להלן מספר פרמטרים שהם תנאי הכרחי להצלחתו של משרד עו"ד פרטי לאורך זמן:

הרשת קודמת לכל- עוד לפני שהלקוח הפוטנציאלי נכנס למשרדכם והספיק להתרשם ממכונת האספרסו וספל הברונזה בכניסה- הוא קודם כל מחפש עו"ד באינטרנט. גם אם קיבל עליכם המלצה- קרוב לודאי שלקוח לא יטרח להרים טלפון לפני שעשה על משרדכם חיפוש קצר בגוגל.
שיווק אינטנסיבי ברשת היא דרך להגיע ללקוחות פוטנציאלים אך גם בעיקר משדרת רצינות של המשרד.
בנוסף, ברגע שיש לכם אתר אינטרנט ידידותי ומפורט ועמוד פייסבוק עסקי- אתם הופכים להיות נגישים יותר. אל תוותרו על קידום ושיווק אינטרנטי. שיווק יעיל, הגם שיש לו עלות לא מבוטלת-הוא הוצאה שתשתלם לכם בטווח הקצר והארוך.

אל תזלזלו בחשיבותו של צוות אדמיניסטרטיבי- משרד עו"ד פעיל יתקשה לתפקד ללא מזכיר/ה או מנהל/ת משרד (תלוי בגודלו ופעילותו). עו"ד רבים נוטים לזלזל בחשיבות הצוות הזה, שהרי לא מדובר בעו"ד שעוסק במהות, אלא בתפעול שוטף- אך אין טעות גדולה מזו; מזכיר/ה מהווה הפנים הראשונות שהלקוח רואה שנכנס למשרד, או הקול הראשון שהוא שומע כשהוא מתקשר, חשוב שיהיה מדובר באדם מסביר פנים, רהוט ושמבין את דרישות התפקיד. צוות אדמיניסטרטיבי מיומן מקל את עומס העבודה מעורכי הדין שמתפנים לעבודה המקצועית, שלא לדבר על החשיבות שבניהול יומני פגישות והאחריות הנלווית לכך. או במילים אחרות- אל תתפתו לשכור לתפקיד את האחיינית שלכם שרק השתחררה מהצבא, קחו בחשבון שלמזכיר/ה מנוסה ויעיל/ה יש לשלם בהתאם. ניסיון שווה כסף- בכל תחום. צוות אדמיניסטרטיבי שאינו מנוסה דיו יחסוך לכם בטווח הקצר מבחינת תשלום משכורות נמוכות יותר, אבל יכול גם לעלות ביוקר בלקוחות שתפסידו בשל חוסר זמינות או טעויות שמקורן בחוסר הבנת צרכי המשרד.

הקפידו על הופעה נאותה- קוד לבוש איננו מילה גסה, נכון שלא מדובר במדי צבא, ויש מקום לביטוי אישי אבל הקפידו על לבוש מכובד ואל תתביישו לדרוש זאת מהעובדים שלכם. עו"ד שמגיעה בטרנינג או מנהל משרד שלובש מכנס ברמודה וכפכפים יכולים ליצור רושם מרושל. מדובר במקום שמקבל לקוחות ויש לחשוב להיראות מכובדים.

תדאגו לעובדים שלכם לפני הכל- הם המשאב הכי יקר שלכם, עובדים עושים עבודה טובה. דאגו לעובדיכם לסביבת עבודה נאותה, נקייה, ונוחה. דאגו לפעילות מגבשת אחת לתקופה.
ככל שפעילות המשרד מאפשרת זאת- צרו תמריצים כספיים אשר ידרבנו את עובדיכם למקסם את היכולות שלהם ולהוציא את המיטב מעצמם. אם אינכם יצירתיים התייעצו עם יועץ ארגוני.
היו נגישים ללקוחותיכם- אל תתנו להם להרגיש שהם בסך הכל "עוד תיק" עדכנו אותם בדרכים בהם ניתן להשיג אתכם ואת השעות בהם אתם פחות זמינים. במידה ואתם הולכים לקיים פגישה או שיחה חשובה- רעננו את השכרונכם ועברו על פרטי התיק הקטנים. לקוח מרוצה הוא לקוח חוזר. חלק גדול מהנגישות תלוי במקצועיות הצוות האדמיניסטרטיבי כאמור.

אנו במחשבות SmartJOB נשמח לסייע לכם באיתור צוות אדמיניסטרטיבי מנצח אשר מכיר את צרכיו הייחודיים של משרד עו"ד. לנו מאגר איכותי של מועמדים וכן רכזת גיוס המתמקצעת בתחום השמת צוות אדמיניסטרטיבי ותשמח ללוות אתכם עד למציאת המועמד המתאים.

⭐ לדף הפייסבוק שלנו – https://www.facebook.com/SmartJOB.co.il/ – מומלץ לעשות לייק להתעדכן במשרות ותוכן רלוונטי

⭐ לדף הלינקדין שלנו – https://www.linkedin.com/company/2967713 – מומלץ לעקוב

⭐ להצטרפות לקבוצת קריירה משפטית בישראל – https://www.linkedin.com/groups/2667633/

⭐ לפורטל הדרושים המשפטי – https://www.smartjob.co.il – משרות ומידע

⭐ לבלוג שלנו – https://www.smartjob.co.il/blog/ – תכנים רלוונטים

☎ טלפון: 03-6160466

✉ מייל לתמיכה ושירות לקוחות: support@smartjob.co.i

asdasd

מעבר מעצמאי לשכיר – איך לעבור את זה?

עו"ד שני בניש קופלביץ | 21/07/2020

עו"ד שכירים המחליטים לפתוח משרד עצמאי משלהם הוא תופעה שכיחה. לאחרונה, בשל המשבר התעסוקתי בכלל ושל העצמאיים בפרט רבים מעו"ד עושים בימים אלה את המסלול ההפוך ומחליטים להפוך לעובדים שכירים.

למסלול ההפוך הזה יכולות להיות מגוון סיבות, אולם ה"תופעה" רווחת בימים אלה יותר מבעבר, ככל הנראה בגלל הצורך המוגבר בביטחון ויציבות כלכלית וכתוצאה מקשיים אליו נקלע העסק.

לאור האמור, הרי שנקודת הפתיחה של מועמד עם עבר עצמאי היא מלכתחילה נמוכה יותר; הן משום שקשה שלא לתהות (ולשאול) מדוע למעשה נסגר המשרד? בנוסף, עו"ד שיצאו לעצמאות מעידים על עצמם שאחת הסיבות שהביאה אותם למהלך היא הקושי לעבוד במסגרת שכוללת "בוס שיושב להם על הראש". גם המעסיקים יודעים את זה, ואף מעסיק לא אוהב להרגיש שהוא פשרה עבור העובד.

אבל!

זו לא גזירת גורל, ניתן בקלות יחסית להפוך את ה"חיסרון" בעבר העצמאי שלך דווקא ליתרון גדול, להלן כמה דגשים שכדאי להתייחס אליהם במידה ואתם עו"ד עצמאיים שחוזרים לשוק השכירים:

יש לכם אחריות: כל בעל עסק, ולא רק בתחום עריכת הדין, מבין את האחריות הכרוכה בבעלות על עסק ודאגה לעובדים וללקוחות. את התכונה הזו ניתן לקחת ולשלב גם בעבודתך כשכיר, מעסיקים אוהבים עו"ד שהם "ראש גדול", מנהלים תיקים לבד ובאופן עצמאי, ויש להם היכולת לעמוד גם מול חוסר שביעות רצון של לקוחות- וכל זה מבלי לערב את המעסיק בכל פיפס. מטבע הדברים, הרי שבתור עצמאי התמודדת עם ניהול זמן, התקשרות מול ספקים ונותני שירות והצורך בחשיבה יצירתית- כל אלה תכונות שהן נכס לכל ארגון.

יש לכם ניסיון: אנו רוצים לקוות כי עו"ד שפונים למסלול עצמאי עושים זאת משום שהם בטוחים בעצמם ובכישוריהם המקצועיים. המקצועיות שהובילה אתכם לפתיחת עסק עצמאי, כמו גם זה שצברתם במהלך תקופת העצמאות, יכול להיות נכס נהדר למשרד/חברה בה תשתלבו. שלא לדבר על מאגר לקוחות שצברתם שילכו אחריכם גם למשרד בו תשתלבו- דבר שישמח את המעסיק הפוטנציאלי שלכם מאוד.

אין לכם אגו: כבר ציינו שאף מעסיק לא אוהב להרגיש שהוא פשרה ושאתם פה רק בגלל שנקלעתם למצוקה כלכלית. יחד עם זאת, ההחלטה לחזור ולהיות שכיר יכולה להיות מוערכת מאוד, שהרי כבר טעמתם את "טעם העצמאות" ואת החיים בלי בוס ומרות, ובכל זאת בחרתם לחזור לשוק השכירים, מעסיקים רבים מתעצבנים ממועמדים שחושבים שהם "טובים מדי" בשבילם.
חשוב מאוד- לתת למעסיק הרגשה שהמשרה מעניינת ומאתגרת אותך, ושאתה מעוניין להשתלב במקום החדש, שלא ירגיש שאתם שם בגלל שאין לכם ברירה. כי תמיד יש ברירה וחשוב להבהיר זאת בין השורות.

לסיכום: אנו מודעים לקושי שהוא ברובו תפיסתי בהחלטה לחדול מניהול משרד עצמאי, אל תחששו אם ההתחלה קשה מעט משום שהשינוי התפיסתי מגיע בהדרגה. בנוסף, אם אתם יודעים שזה עלול להיות קשה חפשו מראש משרות שכוללות עבודה מחוץ למשרד, יציאה מרובה לדיונים ופגישות נותנת תחושה שאתם עדיין "עצמאיים בשטח" ויכולה להקל על התהליך.

אנו במחשבות SmartJOB נשמח לסייע לכם במשימה.

בהצלחה!

⭐ לדף הפייסבוק שלנו – https://www.facebook.com/SmartJOB.co.il/ – מומלץ לעשות לייק להתעדכן במשרות ותוכן רלוונטי

⭐ לדף הלינקדין שלנו – https://www.linkedin.com/company/2967713 – מומלץ לעקוב

⭐ להצטרפות לקבוצת קריירה משפטית בישראל – https://www.linkedin.com/groups/2667633/

⭐ לפורטל הדרושים המשפטי – https://www.smartjob.co.il – משרות ומידע

⭐ לבלוג שלנו – https://www.smartjob.co.il/blog/ – תכנים רלוונטים

☎ טלפון: 03-6160466

✉ מייל לתמיכה ושירות לקוחות: support@smartjob.co.i

online

ראיונות עבודה Online בעידן הקורונה

עו"ד שני בניש קופלביץ | 05/07/2020

כפי שנראה, ואנו כותבים זאת בצער, נגיף הקורונה לא הולך לשום מקום בזמן הקרוב והוא כאן להישאר.

המציאות החדש שנכפתה על שוק התעסוקה גרמה לכך שמעסיקים רבים מקיימים ראיונות עבודה מרחוק, אם באמצעות ZOOM או תוכנות אחרות המשלבות שיחת מצלמה.

היתרונות עבור המעסיק הם ברורים; ניתן לערוך יותר ראיונות כשהפרוצדורה אינה כוללת מפגש פרונטאלי וחוסכת זמן, ניתן אף להקליט את הראיון ולחזור ולצפות בו עם קולגה תוך כדי התלבטות ועוד, לא כל שכן שמדובר בראיון בטוח לצדדים.

עבור המועמדים, מדובר באתגר כפול בתקופה זו, אם לא די בכך שראיון עבודה הוא סיטואציה מלחיצה בה יש לך זמן מוגבל להרשים את המעסיק הפוטנציאלי, הרי שבעידן הקורונה, עם המשבר התעסוקתי שנגרם, יש מועמדים רבים יותר על כל משרה ומשרה.

לשם כך, ריכזנו עבורכם מספר טיפים איך לצלוח ראיון עבודה מרחוק;

1. תכירו את הטכנולוגיה: בטרם מועד הראיון, בדקו באיזו טכנולוגיה הוא יתקיים (zoom או תוכנה אחרת), הפעילו אותה ממחשבכם והכירו אותה. אל תשאירו מקום להתעסקויות ובלת"מים טכנולוגיים של הרגע האחרון. חבל להתחיל ברגל שמאל.

2. מומלץ לעשות חזרות: זו המלצה שתקפה לראיונות עבודה בכלל ולראיונות עבודה מרחוק בפרט. אם שיחת מצלמה היא משהו שעלול לבלבל אותך כדאי שלא תפגוש את המצלמה פעם ראשונה מול המראיין. גייס חבר/ בן משפחה והתאמן מולו בראיון במצולם, התאמן על שמירה על קשר עין, ישיבה יציבה ונסה ככל הניתן להימנע מהנטייה של כולנו בשיחות מצלמה- והיא להסתכל על עצמנו ולא על בן שיחתנו …

3. מדובר בראיון לכל דבר: אל תתנו לעובדה שאתם יושבים בנוחות ביתכם לבלבל אתכם, מדובר בראיון עבודה לכל דבר ועניין וממש לא מומלץ לקיים אותו כשילדים מרעישים ברקע או בהופעה לא אסתטית. הקפידו על סביבה נטולת רעשים, התלבשו יפה, סדרו את השיער והיראו רשמיים בדיוק כפי שהייתם משקיעים בפגישה פרונטאלית.

4. אל תשכחו שמדובר בסיטואציה זרה לשני הצדדים: למרות שמדובר בראיון עבודה לכל דבר, הקפידו להביע הערכה מילולית למראיין, ולהודות לו על המאמץ שהושקע בלקיים את הראיון תוך שמירה על בטחון כולם.

אנו במחשבות SmartJOB נשמח לסייע לכם לצלוח את התקופה והראיון מרחוק :)

בהצלחה!

⭐ לדף הפייסבוק שלנו – https://www.facebook.com/SmartJOB.co.il/ – מומלץ לעשות לייק להתעדכן במשרות ותוכן רלוונטי

⭐ לדף הלינקדין שלנו – https://www.linkedin.com/company/2967713 – מומלץ לעקוב

⭐ להצטרפות לקבוצת קריירה משפטית בישראל – https://www.linkedin.com/groups/2667633/

⭐ לפורטל הדרושים המשפטי – https://www.smartjob.co.il – משרות ומידע

⭐ לבלוג שלנו – https://www.smartjob.co.il/blog/ – תכנים רלוונטים

☎ טלפון: 03-6160466

✉ מייל לתמיכה ושירות לקוחות: support@smartjob.co.i