ארכיון מחבר: עו"ד שני בניש קופלביץ

pic corona

איך לעבוד בתקופת הסגר מהבית

עו"ד שני בניש קופלביץ | 29/09/2020

אם יש מישהו שהספיק לשכוח את מרץ 2020 אל חשש, לרגל חגי תשרי שבאו עלינו לטובה ממשלת ישראל סדרה לכולנו מסע אחורה בזמן ושוב נגזר עלינו להסתגר בבתים לתקופה שלא ברור כמה זמן היא תימשך.

אז איך עובדים מהבית? איך ממשיכים להפעיל משרד/ חברה מרחוק ? ואיך גם דואגים לא להשתגע ולא להזניח את הילדים על הדרך? הנה כמה דגשים;

קבעו לעצמכם שעות עבודה מוגדרות ועדכנו את בני הבית

חשוב להכין את בני המשפחה/ שותפים, בייחוד אם יש בבית ילדים צעירים, בנוגע לשעות העבודה שלכם. הציבו גבולות כדי שסביבת העבודה לא תהפוך לחדר משחקים מה שישפיע על היעילות שלכם. אם הילדים קטנים מדי כדי להעסיק את עצמם, התחלקו עם בן/בת הזוג או מכר במצב דומה בזמני הבייבי-סיטינג. כדי ששניכם תוכלו להפיק את המיטב מן העבודה מהבית.

 דאגו לסביבה מנוטרלת מפיתויים

כשעובדים מהבית קל להתפתות להפסקות ממושכות לטובת צפייה בנטפליקס (למשל), דאגו שסביבת העבודה שלכם תהיה שקטה עד כמה שניתן. כשאתם במשרד אתם לא יוצאים להפסקות ממושכות (מלבד הפסקת צהריים) ואין סיבה שתעשו זאת כשאתם עובדים מהבית. הסדרות בנטפליקס תישארנה זמינות בדיוק כפי שהן זמינות עבורכם ביום עבודה רגיל. אז Business before pleasure.  

 אל תשכחו לצאת להפסקות מדי פעם

הפסקות קצרות הן חשובות לתפקוד ממושך, אך יש לדאוג שהן תהיינה איכותיות ויטעינו אתכם; דאגו שהן תהיינה קצרות, סיבוב קצר עם הכלב, ארוחת ביניים קצרה (רצוי פרי שנותן "בוסט" של אנרגיה), אל תתפתו למעבר ל5-7 דקות, כדי שלא תיפלו בסעיף הנ"ל.

זכרו שיש לעבודה מהבית המון יתרונות

התקופה הזו קשה לכולם ואנחנו בסיר לחץ משפחתי-בריאותי-כלכלי. אז חייבים להודות שיש משהו מרענן בלא לעמוד בפקקים פעמיים ביום ובאפשרות לוותר על האיפור בבוקר…מה גם שסביר להניח שתקופה כזו לא תחזור ב-100 שנים הקרובות ;-)

גמר חתימה טובה וסגר מועיל לכולם,

מחשבות SmartJOB

⭐ לדף הפייסבוק שלנו – https://www.facebook.com/SmartJOB.co.il/ – מומלץ לעשות לייק להתעדכן במשרות ותוכן רלוונטי

⭐ לדף הלינקדין שלנו – https://www.linkedin.com/company/2967713 – מומלץ לעקוב

⭐ להצטרפות לקבוצת קריירה משפטית בישראל – https://www.linkedin.com/groups/2667633/

⭐ לפורטל הדרושים המשפטי – https://www.smartjob.co.il – משרות ומידע

⭐ לבלוג שלנו – https://www.smartjob.co.il/blog/ – תכנים רלוונטים

☎ טלפון: 03-6160466

✉ מייל לתמיכה ושירות לקוחות: support@smartjob.co.i

דגשים ליום הבחינה (וגם ליום שלפני)

עו"ד שני בניש קופלביץ | 25/08/2020

עכשיו כבר ניתן להגיד שאתם לחלוטין בישורת האחרונה. בעוד יומיים תתקיימנה בחינות לשכת עורכי הדין מועד אוגוסט 2020 ובשלב זה אנו סבורים כי המתח בשיאו. אנו יכולים להרגיע אתכם שממש בקרוב הבחינה הולכת להיות נחלת העבר ותחושו הקלה גדולה.

הכנו לכם כמה טיפים שיכולים לעזור לצלוח את הימים המלחיצים האלה, ולהגיע לרגע הבחינה כשאתם בשיא:

  • הכינו את כל החפצים יום קודם-תעודת זהות, עפרונות, מחקים, סרגל (למנוע טעויות בהשחרת התשובות), בקבוק מים ומשהו קטן לאכול. אנחנו ממליצים על כריך ופירות יבשים.
  • דעו איך אתם מגיעים למקום הבחינה- אם אתם נוסעים עם עוד נבחנים היו מסונכרנים על שעת היציאה והאיסוף. בנוסף, מומלץ להגיע לפחות חצי שעה לפני תחילת הבחינה על מנת שיהיה זמן לאתר את החדר המדויק בו אתם נבחנים ולהתמקם.
  • לכו לישון מוקדם- מוקדם ממה שאתם הולכים לישון בדרך כלל, משום שהלילה יהיה קשה יותר להירדם. שינה טובה רק תועיל לכם.
  • אם אתם טיפוסים שזקוקים לדממה כדי להתרכז וגם רעשים מינימליים יכולים לפריע לריכוז שלכם- מומלץ להצטייד באטמי אוזניים.
  • חלקו היטב את הזמן- עד כה פתרתם בחינות בבית או בסימולציה, אמנם המתח שאופף את בחינת האמת יכול לטשטש את תחושת הזמן. אם אינכם עונדים שעון, רצוי לדאוג שיהיה לכם שעון ביום הבחינה.
  • זכרו שלא מומלץ להתפתות ולהציץ בתשובות לפני שקראתם את השאלה. הסתירו את החלופות ותנו לעצמכם לענות לבד ורק אז לראות איזו חלופה נכונה.
  • סימנתם? עברו הלאה! – שינויים של הרגע האחרון, במרבית המקרים מתגלים כטעות. התשובה הראשונה שסימנתם, התשובה ה"אינטואטיבית" במרבית המקרים תהיה התשובה הנכונה, משום שלא מדובר רק באינטואיציה, אלא באינטואיציה שמתלווה לחודשים של שינון ושקידה. זה לא ניחוש. מתי בכל זאת לשנות תשובה, אם הבחנתם בפרט חדש בשאלה שלא שמתם אליו לב בקריאה הראשונה, פרט שגורם לתשובה להיות שונה לחלוטין ואתם בטוחים בכך.
  • אם סיימתם לפתור את הבחינה עברו על טופס התשובות ובדקו שאין שאלות שתשובתן לא הושחרה
  • אנו ממליצים שלא להשוות תשובות עם חברים, ולדאוג לעצמכם לסביבה רגועה ונקייה מ"ברבורי נבחנים". השוואת תשובות סתם מלחיצה, וממילא אין בכך תועלת.
  • קחו נשימה עמוקה- הבחינה מאחוריכם.

⭐ לדף הפייסבוק שלנו – https://www.facebook.com/SmartJOB.co.il/ – מומלץ לעשות לייק להתעדכן במשרות ותוכן רלוונטי

⭐ לדף הלינקדין שלנו – https://www.linkedin.com/company/2967713 – מומלץ לעקוב

⭐ להצטרפות לקבוצת קריירה משפטית בישראל – https://www.linkedin.com/groups/2667633/

⭐ לפורטל הדרושים המשפטי – https://www.smartjob.co.il – משרות ומידע

⭐ לבלוג שלנו – https://www.smartjob.co.il/blog/ – תכנים רלוונטים

☎ טלפון: 03-6160466

✉ מייל לתמיכה ושירות לקוחות: support@smartjob.co.i

adad

דגשים אחרונים לקראת בחינות הלשכה

עו"ד שני בניש קופלביץ | 16/08/2020

בעוד פחות משבועיים תתקיימנה בחינות ההסמכה של לשכת עורכי הדין. למעשה, 5 שנים של השקה בתוספת שלושה חודשי למידה מפרכים מתנקזים ליום אחד מכריע.
בשלב זה להגיד לכם את צמד המילים "בלי לחץ" יהיה מיותר, אך בהחלט יש לנו כמה הצעות שכן תצליחו ליישם:

סנכרון שעות שינה- ידוע כי רבים נוהגים ללמוד דווקא בלילה ובחודשים האחרונים יתכן ושגרת השינה שלכם השתבשה. לכן, זה בדיוק הזמן לסנכרן חזרה את השעון הפנימי, לתרגל בחינות בשעות היום, לישון היטב בלילה על מנת להגיד ליום הבחינה אחרי שכבר התגברתם על ה"ג'ט לג". בתקופה של מגיפה עולמית – מדובר בג'ט לג היחידה שתיאלצו להתמודד איתו בתקופה הקרובה, אז קטן עליכם ;-)
תחקור טעויות- פתרו לפחות בחינה אחת ביום עד מועד הבחינה. עברו ביסודיות על הטעויות שלכם, הבינו מה המקור שלהן; בלבול, לחץ, או ידע שחסר לכם. דאגו לחזור לנושאים בהם אתם נוטים לטעות בהם כדי למנוע טעויות כאלה בזמן הבחינה. זכרו, לטעות זה מלחיץ, אבל עדיף עכשיו מאשר בבחינה.
תרגלו כתיבת ניסוחים משפטיים- אין לזלזל בחשיבות התרגול הזה. בנוסף לשאלות רב ברירה, דאגו לתרגל בכל בחינה גם את חלק הכתיבה. מדובר בחלק שמשקלו 20% והוא מתקיים בהתחלה. האופן בו תפתרו ותרגישו בחלק זה יכול להשפיע מנטלית גם על החלק האמריקאי.
קראו את עדכוני החקיקה והפסיקה- מדובר בכ-4 נקודות מתנה בממוצע בכל בחינה.
תגידו לעצמכם שאתם עוברים את הבחינה הזו- בכל פעם שמכרסם הספק, שננו זאת כמו מנטרה. הדביקו שלטים עם המילים "את/ה עובר/ת את הבחינה" ברחבי הבית. אתם תרגישו מטופשים אמנם- אבל כל דבר שיכניס לכם את תחושת הביטחון לראש הוא מבורך!

אנו נהיה כאן בהמשך עם דגשים ליום הבחינה.

בהצלחה!

⭐ לדף הפייסבוק שלנו – https://www.facebook.com/SmartJOB.co.il/ – מומלץ לעשות לייק להתעדכן במשרות ותוכן רלוונטי

⭐ לדף הלינקדין שלנו – https://www.linkedin.com/company/2967713 – מומלץ לעקוב

⭐ להצטרפות לקבוצת קריירה משפטית בישראל – https://www.linkedin.com/groups/2667633/

⭐ לפורטל הדרושים המשפטי – https://www.smartjob.co.il – משרות ומידע

⭐ לבלוג שלנו – https://www.smartjob.co.il/blog/ – תכנים רלוונטים

☎ טלפון: 03-6160466

✉ מייל לתמיכה ושירות לקוחות: support@smartjob.co.i

CV

איך לנסח קורות חיים

עו"ד שני בניש קופלביץ | 10/08/2020

אנו מצויים בתקופה בה בישראל יש כ-מיליון מובטלים, שוק מחפשי העבודה מעולם לא היה רווי כל כך.
בכל יום נשלחים אלפי קורות חיים למשרות שונות. במרבית המקרים מדובר בהצצה הראשונה של המעסיק הפוטנציאלי לעולמך.
הרשת מלאה בטיפים כיצד להפוך את קורות החיים שלך למושכים יותר, אולם הצורך בכך התחדד ביתר שאת בתקופה הנוכחית.
אספנו עבורכם מספר טיפים שיסייעו לכם לנסח את המסמך שבאפשרותו לפתוח/ לסגור דלת למשרת החלומות:

נראות- הדבר החשוב ביותר בקורות חיים (לפעמים לפני התוכן) הוא האסתטיקה. אנשים טועים לחשוב כי צביעת קורות חיים בצבעי מלחמה ועיצובים מיוחדים יתפסו את עינו של המעסיק מבין ערימת המסמכים, אבל הרושם שהן ישאירו לרוב לא יהיה חיובי וחבל.
הקפידו על גופן אסתטי, על מרווחים הגיוניים וכותרות מודגשות. היום גם מקובל להוסיף תמונה קטנה בחלק העליון של העמוד- הקפידו על תמונה נאה ומכובדת. אל תבחרו בתמונה מהחתונה שלכם אבל גם לא בתמונה שיכולה להתפרש כנועזת מדי. חשוב שתיראו בה כמו שאתם נראים ביום יום כשאתם מגיעים לעבודה :)

הדגישו מילות מפתח- מעסיקים, ובפרט משרדי עו"ד, יודעים מה הם מחפשים, על אחת כמה וכמה כשמדובר במשרה שדורשת ניסיון. הבליטו מונחי מפתח מתחום העיסוק שלכם שבהם עסקתם ויכולים להיות חשובים למעסיק פוטנציאלי. הדבר נכון גם לגבי שימוש בתוכנות שונות ועוד, רמת אנגלית ושפות נוספות.

הימנעו ממשפטים ארוכים- ערכו את קורות החיים שלכם באופן בו נסיונכם מפורט בנקודות ציון. את התחושות הסובייקטיביות שלכם השאירו לראיון.

הבליטו יתרונות יחסיים- יש לכם ציון פסיכומטרי גבוה? ציינו זאת (אז מה אם רוב המעסיקים לא שואלים על זה). יש לכם עבר ייחודי בתור ספורטאים? הייתם נגנים בתזמורת? יש לכם אוריינטציה אומנותית? ציינו זאת. לא רק שזה יהפוך את קורות החיים שלכם לזכירים יותר, אלא שכישורים אומנותיים/ספורטיביים מעידים לרוב על התמדה ושאיפות- תכונות מרשימות ונחשקות ע"י מעסיקים.

המלצות- "המלצות תינתנה לפי דרישה" מספיקה בשלב הראשוני. אולם רצוי לציין שמות של ממליצים ספציפיים או לכל הפחות להיות מוכנים לדרישה הזאת; אם מדובר במכתבי המלצה- הכינו אותם וסרקו, אם מדובר בממליצים בעל פה- ידעו אותם מראש כי ייתכן ויצרו עמם קשר אודותיכם.

אנו במחשבות SmartJOB נשמח לסייע לכם בניסוח קורות חיים באופן המותאם ביותר כישוריכם ולמשרות בהן אתם חפצים, וכמו כן ללוות אתכם בהליך מציאת העבודה.

⭐ לדף הפייסבוק שלנו – https://www.facebook.com/SmartJOB.co.il/ – מומלץ לעשות לייק להתעדכן במשרות ותוכן רלוונטי

⭐ לדף הלינקדין שלנו – https://www.linkedin.com/company/2967713 – מומלץ לעקוב

⭐ להצטרפות לקבוצת קריירה משפטית בישראל – https://www.linkedin.com/groups/2667633/

⭐ לפורטל הדרושים המשפטי – https://www.smartjob.co.il – משרות ומידע

⭐ לבלוג שלנו – https://www.smartjob.co.il/blog/ – תכנים רלוונטים

☎ טלפון: 03-6160466

✉ מייל לתמיכה ושירות לקוחות: support@smartjob.co.i

AAA

איך לגרום למשרד עורכי דין להצליח ולבלוט בשוק רווי?

עו"ד שני בניש קופלביץ | 26/07/2020

בשבוע שעבר כתבנו לכם על התופעה ההולכת וגוברת של עו"ד עצמאיים שחוזרים לשוק השכירים, אולם, עבור בעלי המשרדים שרוצים ויכולים להמשיך להחזיק משרד עצמאי- חשוב לתכנן מהלכים שיסייעו למשרד להתפתח, לבלוט ולשגשג.

העובדה שאתם עו"ד מקצועיים ובקיאים בתחומכם איננה מבטיחה הצלחה ככל שעסקינן בניהול משרד עצמאי, להלן מספר פרמטרים שהם תנאי הכרחי להצלחתו של משרד עו"ד פרטי לאורך זמן:

הרשת קודמת לכל- עוד לפני שהלקוח הפוטנציאלי נכנס למשרדכם והספיק להתרשם ממכונת האספרסו וספל הברונזה בכניסה- הוא קודם כל מחפש עו"ד באינטרנט. גם אם קיבל עליכם המלצה- קרוב לודאי שלקוח לא יטרח להרים טלפון לפני שעשה על משרדכם חיפוש קצר בגוגל.
שיווק אינטנסיבי ברשת היא דרך להגיע ללקוחות פוטנציאלים אך גם בעיקר משדרת רצינות של המשרד.
בנוסף, ברגע שיש לכם אתר אינטרנט ידידותי ומפורט ועמוד פייסבוק עסקי- אתם הופכים להיות נגישים יותר. אל תוותרו על קידום ושיווק אינטרנטי. שיווק יעיל, הגם שיש לו עלות לא מבוטלת-הוא הוצאה שתשתלם לכם בטווח הקצר והארוך.

אל תזלזלו בחשיבותו של צוות אדמיניסטרטיבי- משרד עו"ד פעיל יתקשה לתפקד ללא מזכיר/ה או מנהל/ת משרד (תלוי בגודלו ופעילותו). עו"ד רבים נוטים לזלזל בחשיבות הצוות הזה, שהרי לא מדובר בעו"ד שעוסק במהות, אלא בתפעול שוטף- אך אין טעות גדולה מזו; מזכיר/ה מהווה הפנים הראשונות שהלקוח רואה שנכנס למשרד, או הקול הראשון שהוא שומע כשהוא מתקשר, חשוב שיהיה מדובר באדם מסביר פנים, רהוט ושמבין את דרישות התפקיד. צוות אדמיניסטרטיבי מיומן מקל את עומס העבודה מעורכי הדין שמתפנים לעבודה המקצועית, שלא לדבר על החשיבות שבניהול יומני פגישות והאחריות הנלווית לכך. או במילים אחרות- אל תתפתו לשכור לתפקיד את האחיינית שלכם שרק השתחררה מהצבא, קחו בחשבון שלמזכיר/ה מנוסה ויעיל/ה יש לשלם בהתאם. ניסיון שווה כסף- בכל תחום. צוות אדמיניסטרטיבי שאינו מנוסה דיו יחסוך לכם בטווח הקצר מבחינת תשלום משכורות נמוכות יותר, אבל יכול גם לעלות ביוקר בלקוחות שתפסידו בשל חוסר זמינות או טעויות שמקורן בחוסר הבנת צרכי המשרד.

הקפידו על הופעה נאותה- קוד לבוש איננו מילה גסה, נכון שלא מדובר במדי צבא, ויש מקום לביטוי אישי אבל הקפידו על לבוש מכובד ואל תתביישו לדרוש זאת מהעובדים שלכם. עו"ד שמגיעה בטרנינג או מנהל משרד שלובש מכנס ברמודה וכפכפים יכולים ליצור רושם מרושל. מדובר במקום שמקבל לקוחות ויש לחשוב להיראות מכובדים.

תדאגו לעובדים שלכם לפני הכל- הם המשאב הכי יקר שלכם, עובדים עושים עבודה טובה. דאגו לעובדיכם לסביבת עבודה נאותה, נקייה, ונוחה. דאגו לפעילות מגבשת אחת לתקופה.
ככל שפעילות המשרד מאפשרת זאת- צרו תמריצים כספיים אשר ידרבנו את עובדיכם למקסם את היכולות שלהם ולהוציא את המיטב מעצמם. אם אינכם יצירתיים התייעצו עם יועץ ארגוני.
היו נגישים ללקוחותיכם- אל תתנו להם להרגיש שהם בסך הכל "עוד תיק" עדכנו אותם בדרכים בהם ניתן להשיג אתכם ואת השעות בהם אתם פחות זמינים. במידה ואתם הולכים לקיים פגישה או שיחה חשובה- רעננו את השכרונכם ועברו על פרטי התיק הקטנים. לקוח מרוצה הוא לקוח חוזר. חלק גדול מהנגישות תלוי במקצועיות הצוות האדמיניסטרטיבי כאמור.

אנו במחשבות SmartJOB נשמח לסייע לכם באיתור צוות אדמיניסטרטיבי מנצח אשר מכיר את צרכיו הייחודיים של משרד עו"ד. לנו מאגר איכותי של מועמדים וכן רכזת גיוס המתמקצעת בתחום השמת צוות אדמיניסטרטיבי ותשמח ללוות אתכם עד למציאת המועמד המתאים.

⭐ לדף הפייסבוק שלנו – https://www.facebook.com/SmartJOB.co.il/ – מומלץ לעשות לייק להתעדכן במשרות ותוכן רלוונטי

⭐ לדף הלינקדין שלנו – https://www.linkedin.com/company/2967713 – מומלץ לעקוב

⭐ להצטרפות לקבוצת קריירה משפטית בישראל – https://www.linkedin.com/groups/2667633/

⭐ לפורטל הדרושים המשפטי – https://www.smartjob.co.il – משרות ומידע

⭐ לבלוג שלנו – https://www.smartjob.co.il/blog/ – תכנים רלוונטים

☎ טלפון: 03-6160466

✉ מייל לתמיכה ושירות לקוחות: support@smartjob.co.i

asdasd

מעבר מעצמאי לשכיר – איך לעבור את זה?

עו"ד שני בניש קופלביץ | 21/07/2020

עו"ד שכירים המחליטים לפתוח משרד עצמאי משלהם הוא תופעה שכיחה. לאחרונה, בשל המשבר התעסוקתי בכלל ושל העצמאיים בפרט רבים מעו"ד עושים בימים אלה את המסלול ההפוך ומחליטים להפוך לעובדים שכירים.

למסלול ההפוך הזה יכולות להיות מגוון סיבות, אולם ה"תופעה" רווחת בימים אלה יותר מבעבר, ככל הנראה בגלל הצורך המוגבר בביטחון ויציבות כלכלית וכתוצאה מקשיים אליו נקלע העסק.

לאור האמור, הרי שנקודת הפתיחה של מועמד עם עבר עצמאי היא מלכתחילה נמוכה יותר; הן משום שקשה שלא לתהות (ולשאול) מדוע למעשה נסגר המשרד? בנוסף, עו"ד שיצאו לעצמאות מעידים על עצמם שאחת הסיבות שהביאה אותם למהלך היא הקושי לעבוד במסגרת שכוללת "בוס שיושב להם על הראש". גם המעסיקים יודעים את זה, ואף מעסיק לא אוהב להרגיש שהוא פשרה עבור העובד.

אבל!

זו לא גזירת גורל, ניתן בקלות יחסית להפוך את ה"חיסרון" בעבר העצמאי שלך דווקא ליתרון גדול, להלן כמה דגשים שכדאי להתייחס אליהם במידה ואתם עו"ד עצמאיים שחוזרים לשוק השכירים:

יש לכם אחריות: כל בעל עסק, ולא רק בתחום עריכת הדין, מבין את האחריות הכרוכה בבעלות על עסק ודאגה לעובדים וללקוחות. את התכונה הזו ניתן לקחת ולשלב גם בעבודתך כשכיר, מעסיקים אוהבים עו"ד שהם "ראש גדול", מנהלים תיקים לבד ובאופן עצמאי, ויש להם היכולת לעמוד גם מול חוסר שביעות רצון של לקוחות- וכל זה מבלי לערב את המעסיק בכל פיפס. מטבע הדברים, הרי שבתור עצמאי התמודדת עם ניהול זמן, התקשרות מול ספקים ונותני שירות והצורך בחשיבה יצירתית- כל אלה תכונות שהן נכס לכל ארגון.

יש לכם ניסיון: אנו רוצים לקוות כי עו"ד שפונים למסלול עצמאי עושים זאת משום שהם בטוחים בעצמם ובכישוריהם המקצועיים. המקצועיות שהובילה אתכם לפתיחת עסק עצמאי, כמו גם זה שצברתם במהלך תקופת העצמאות, יכול להיות נכס נהדר למשרד/חברה בה תשתלבו. שלא לדבר על מאגר לקוחות שצברתם שילכו אחריכם גם למשרד בו תשתלבו- דבר שישמח את המעסיק הפוטנציאלי שלכם מאוד.

אין לכם אגו: כבר ציינו שאף מעסיק לא אוהב להרגיש שהוא פשרה ושאתם פה רק בגלל שנקלעתם למצוקה כלכלית. יחד עם זאת, ההחלטה לחזור ולהיות שכיר יכולה להיות מוערכת מאוד, שהרי כבר טעמתם את "טעם העצמאות" ואת החיים בלי בוס ומרות, ובכל זאת בחרתם לחזור לשוק השכירים, מעסיקים רבים מתעצבנים ממועמדים שחושבים שהם "טובים מדי" בשבילם.
חשוב מאוד- לתת למעסיק הרגשה שהמשרה מעניינת ומאתגרת אותך, ושאתה מעוניין להשתלב במקום החדש, שלא ירגיש שאתם שם בגלל שאין לכם ברירה. כי תמיד יש ברירה וחשוב להבהיר זאת בין השורות.

לסיכום: אנו מודעים לקושי שהוא ברובו תפיסתי בהחלטה לחדול מניהול משרד עצמאי, אל תחששו אם ההתחלה קשה מעט משום שהשינוי התפיסתי מגיע בהדרגה. בנוסף, אם אתם יודעים שזה עלול להיות קשה חפשו מראש משרות שכוללות עבודה מחוץ למשרד, יציאה מרובה לדיונים ופגישות נותנת תחושה שאתם עדיין "עצמאיים בשטח" ויכולה להקל על התהליך.

אנו במחשבות SmartJOB נשמח לסייע לכם במשימה.

בהצלחה!

⭐ לדף הפייסבוק שלנו – https://www.facebook.com/SmartJOB.co.il/ – מומלץ לעשות לייק להתעדכן במשרות ותוכן רלוונטי

⭐ לדף הלינקדין שלנו – https://www.linkedin.com/company/2967713 – מומלץ לעקוב

⭐ להצטרפות לקבוצת קריירה משפטית בישראל – https://www.linkedin.com/groups/2667633/

⭐ לפורטל הדרושים המשפטי – https://www.smartjob.co.il – משרות ומידע

⭐ לבלוג שלנו – https://www.smartjob.co.il/blog/ – תכנים רלוונטים

☎ טלפון: 03-6160466

✉ מייל לתמיכה ושירות לקוחות: support@smartjob.co.i

online

ראיונות עבודה Online בעידן הקורונה

עו"ד שני בניש קופלביץ | 05/07/2020

כפי שנראה, ואנו כותבים זאת בצער, נגיף הקורונה לא הולך לשום מקום בזמן הקרוב והוא כאן להישאר.

המציאות החדש שנכפתה על שוק התעסוקה גרמה לכך שמעסיקים רבים מקיימים ראיונות עבודה מרחוק, אם באמצעות ZOOM או תוכנות אחרות המשלבות שיחת מצלמה.

היתרונות עבור המעסיק הם ברורים; ניתן לערוך יותר ראיונות כשהפרוצדורה אינה כוללת מפגש פרונטאלי וחוסכת זמן, ניתן אף להקליט את הראיון ולחזור ולצפות בו עם קולגה תוך כדי התלבטות ועוד, לא כל שכן שמדובר בראיון בטוח לצדדים.

עבור המועמדים, מדובר באתגר כפול בתקופה זו, אם לא די בכך שראיון עבודה הוא סיטואציה מלחיצה בה יש לך זמן מוגבל להרשים את המעסיק הפוטנציאלי, הרי שבעידן הקורונה, עם המשבר התעסוקתי שנגרם, יש מועמדים רבים יותר על כל משרה ומשרה.

לשם כך, ריכזנו עבורכם מספר טיפים איך לצלוח ראיון עבודה מרחוק;

1. תכירו את הטכנולוגיה: בטרם מועד הראיון, בדקו באיזו טכנולוגיה הוא יתקיים (zoom או תוכנה אחרת), הפעילו אותה ממחשבכם והכירו אותה. אל תשאירו מקום להתעסקויות ובלת"מים טכנולוגיים של הרגע האחרון. חבל להתחיל ברגל שמאל.

2. מומלץ לעשות חזרות: זו המלצה שתקפה לראיונות עבודה בכלל ולראיונות עבודה מרחוק בפרט. אם שיחת מצלמה היא משהו שעלול לבלבל אותך כדאי שלא תפגוש את המצלמה פעם ראשונה מול המראיין. גייס חבר/ בן משפחה והתאמן מולו בראיון במצולם, התאמן על שמירה על קשר עין, ישיבה יציבה ונסה ככל הניתן להימנע מהנטייה של כולנו בשיחות מצלמה- והיא להסתכל על עצמנו ולא על בן שיחתנו …

3. מדובר בראיון לכל דבר: אל תתנו לעובדה שאתם יושבים בנוחות ביתכם לבלבל אתכם, מדובר בראיון עבודה לכל דבר ועניין וממש לא מומלץ לקיים אותו כשילדים מרעישים ברקע או בהופעה לא אסתטית. הקפידו על סביבה נטולת רעשים, התלבשו יפה, סדרו את השיער והיראו רשמיים בדיוק כפי שהייתם משקיעים בפגישה פרונטאלית.

4. אל תשכחו שמדובר בסיטואציה זרה לשני הצדדים: למרות שמדובר בראיון עבודה לכל דבר, הקפידו להביע הערכה מילולית למראיין, ולהודות לו על המאמץ שהושקע בלקיים את הראיון תוך שמירה על בטחון כולם.

אנו במחשבות SmartJOB נשמח לסייע לכם לצלוח את התקופה והראיון מרחוק :)

בהצלחה!

⭐ לדף הפייסבוק שלנו – https://www.facebook.com/SmartJOB.co.il/ – מומלץ לעשות לייק להתעדכן במשרות ותוכן רלוונטי

⭐ לדף הלינקדין שלנו – https://www.linkedin.com/company/2967713 – מומלץ לעקוב

⭐ להצטרפות לקבוצת קריירה משפטית בישראל – https://www.linkedin.com/groups/2667633/

⭐ לפורטל הדרושים המשפטי – https://www.smartjob.co.il – משרות ומידע

⭐ לבלוג שלנו – https://www.smartjob.co.il/blog/ – תכנים רלוונטים

☎ טלפון: 03-6160466

✉ מייל לתמיכה ושירות לקוחות: support@smartjob.co.i

123

ניהול משא ומתן עם מעסיק פוטנציאלי

עו"ד שני בניש קופלביץ | 22/06/2020

⭐ ניהול משא ומתן עם מעסיק פוטנציאלי ⭐

אם אין די בצורך להרשים באמצעות קורות חיים וראיון עבודה (לעתים אפילו שני ראיונות), הרי שרוב המועמדים חוששים ביותר לקיים שיחה על שכר.

שיחת שכר נתפסת פעמים רבות כמלכוד, ציפיות שכר גבוה מדי עלולה לפסול אתכם מהמועמדות ואף לזכות אתכם במבטים שונים ומשונים אבל שכוונתם היא אחת: מה הוא/י חושבים לעצמם?

מצד שני, אם הסכמתם לשכר נמוך, אתם עלולים להיתפס כעובדים חסר ביטחון שכנראה לא מעריכים את עצמם, ואם אתם לא ראויים לשכר הולם בעיני עצמכם – כנראה שאולי אתם גם לא עובדים כל כך טובים…

אכן התלבטות לא פשוטה, להלן כמה טיפים להתמודדות:

עשו שיעורי בית: למזלנו, בעידן של היום קל מאוד לאתר ברשת את גובה השכר הממוצע לעו"ד, לפי ותק, תחום וגודל משרד. גם בחיפוש זה תגלו שמדובר בטווח די רחב, אבל לפחות כזה העוזר לכם להגדיר את גבולות הגזרה. אם הנתונים שלכם מרשימים (מוסד לימודים איכותי, ציונים טובים, ניסיון בתחום) תרגישו בנוח לצפות לשכר שקרוב לגבול העליון של הטווח המקובל בתחומכם. אם רק סיימתם את הלימודים, או לחלופין הגעתם לתחום חדש וללא ניסיון – אולי כדי להתחיל ממקום נמוך יותר ולטפס לאט לאט אחרי הוכחתם את עצמכם. בנוסף, אם יש לכם אפשרות ליצור קשר עם עובד במשרד בו אתם מתכוונים להתראיין (מישהו שמכיר מישהו… ) מומלץ לנסות לברר, כי יתכן ותופתעו לטובה/רעה.

השאירו מקום להתפשרות: סיטואציות שונות בחיים כבר ודאי לימדו אתכם, כי לפעמים, על מנת לקבל את מה שאנחנו רוצים, צריך לבקש משהו מוגזם יותר. אל תפחדו לדרוש שכר מעט גבוה יותר מהשכר שתכננתם, על מנת שהפשרה תתקרב לשכר אליו קיוויתם מראש.

המעסיק מוכן לשלם פחות ממה שציפיתם: אל תתביישו לשאול אם ניתן לקבל תנאים אשר אינם בהכרח מגולמים בשכר החודשי (קרן השתלמות, חניה, החזרי נסיעות מוגברים, יום עבודה מקוצר אחת לשבוע ועוד), בנוסף, בררו מה מה מדיניות העלאת השכר במשרד/חברה על מנת לשקול את השתלמות העסקה.

מותר להגיד לא: אין חשיבות לסטטוס בו אתם מצויים, בין אם רק עכשיו עברתם את בחינות הלשכה או שמא צברתם כבר כמה שנות ניסיון. אם המשרה איננה הולמת את הכישורים שלכם, בשים לב לעובדה כי המטרה היא להעלות את רמת החיים הנוכחית שלכם ולא לרדת ממנה- מותר גם להגיד לא.

זיכרו, שכר הוא אמנם השורה התחתונה אבל הוא רחוק מלהיות חזות פני הכל. לעתים שווה להסכים להרוויח פחות במחיר של שעות עבודה נוחות יותר. סביבת עבודה נעימה ומכילה, תנאים נלווים ועוד'

בהצלחה

⭐ לדף הפייסבוק שלנו – https://www.facebook.com/SmartJOB.co.il/ – מומלץ לעשות לייק להתעדכן במשרות ותוכן רלוונטי

⭐ לדף הלינקדין שלנו – https://www.linkedin.com/company/2967713 – מומלץ לעקוב

⭐ להצטרפות לקבוצת קריירה משפטית בישראל – https://www.linkedin.com/groups/2667633/

⭐ לפורטל הדרושים המשפטי – https://www.smartjob.co.il – משרות ומידע

⭐ לבלוג שלנו – https://www.smartjob.co.il/blog/ – תכנים רלוונטים

☎ טלפון: 03-6160466

✉ מייל לתמיכה ושירות לקוחות: support@smartjob.co.i

stu

איזו התמחות מתאימה לי ?

עו"ד שני בניש קופלביץ | 10/06/2020

ימי הראינות החלו ורצינו לשפוך קצת אור לנושא בחירת ההתמחות אשר מתאימה לי, בשלב זה אתם כבר בשלהי השנה השלישית ללימודים ובפתחה של תקופה מלחיצה ומרגשת: ראיונות ההתמחות. ללא ספק עברתם דרך.
חבריכם לספסל הלימודים בשלב זה לרוב מתחלקים לשתי אסכולות: 1. ההיסטריים – אותם סטודנטים שכבר משנה א' יודעים באיזה תחום יעסקו ולאיזה משרד הם מכוונים 2. האדישים – אלה שעדיין לא בטוחים איזה התמחות מעניינת אותם…
אישית, לא היינו ממליצה על אף גישה מהנ"ל. יחד עם זאת, בשלב זה של הלימודים קרוב לודאי שיש לרובכם "נטיית לב" לתחום זה או אחר וההתלבטות האמיתית היא כיצד הכי נכון להתקדם בתחום, או במילים אחרות: איפה כדאי לסגור התמחות;
לבחירה שלכם להתמחות במגזר פרטי / ציבורי יש השלכות גדולות על המשך הקריירה שלכם, אם החלטתם ללכת על המגזר הפרטי חשוב להבין כי עבודה במשרד קטן/בוטיק שונה בתכלית מעבודה במשרדים הגדולים; התמחות במשרד בוטיק בו מעסיקים מתמחים בודדים מובילה לעתים להתמקצעות והתנסות מעשית רבה יותר, אולם התמחות במשרד גדול ונחשק, או בחברה מובילה פותחת דלתות בעתיד. כל כך הרבה משתנים אז איך מחליטים? באנו לעזור

1. מה מתאים לאופי שלכם
האם החלום שלכם הוא להופיע בבתי משפט ולנהל תיקים מורכבים? או שאולי אתם מחפשים ללוות עסקאות מורכבות? יתכן ונטיית לבכם היא בכלל לתחום המחקר האקדמי. לתחום בו תבחרו לעסוק יש השפעה על אופי העבודה. תחום הליטיגציה לדוגמא מתאים למי שמסוגלים להתמודד היטב עם לו"ז אינטנסיבי.

2. מגזר פרטי או ציבורי
מדובר בהחלטה חשובה שעליכם לבחור אפילו לפני בחירת תחום ההתמחות, וזאת משום שיש פערים והבדלים משמעותיים בין התמחות במגזר הפרטי או בציבורי. ישנם תחומים שהם "מגזר פרטי קלאסי" כמו התחום המסחרי. בתחום הפלילי לעומת זאת ניתן למצוא התמחויות איכותיות בשני המגזרים.
בנוסף, חשוב גם לחשוב על היום של אחרי ההתמחות על מנת שיהיו בידכם כמה שיותר אופציות פתוחות כעו"ד בתחילת דרכם.

3. משרד גדול, בינוני או בוטיק
לכל אחת מההחלטות יתרונות וחסרונות; משרד קטן הוא מטבעו "משפחתי" יותר ומונע אווירת ניכור ו"דיסטאנס" בין העובדים, משום שאינו מחולק למחלקות. בנוסף, כמות מועטה של מתמחים ועו"ד מבטיחה במרבית המקרים התנסות מעשית רבה יותר בפרקטיקה המשפטית. אם במשרד גדול כל אחד הוא "בורג קטן" אז במשרד קטן כל עובד הוא משמעותי ומורגש יותר.
לעומת זאת, התמחות במשרד מוביל ומוכר עשויה לפתוח דלתות רבות יותר בתחילת הקריירה שלכם כעו"ד צעירים, ובל נשכח כי ככל שהמשרד "נחשק" יותר, הדרישות שלו מן המועמדים יכולות להיות גבוהות יותר.
חשוב לנו לחדד כי הקלישאה ש"הגודל לא קובע" נכונה גם במקרה זה, ובמילים אחרות, גודל המשרד אינו מבטיח התמחות איכותית יותר או פחות. איכות ההתמחות נקבעת במידה רבה במידת ההשתלבות של המתמחה בעבודה המשפטית, בהשתלבותו החברתית ובמידת העניין והתשוקה שהוא מגלה בתחום. לכל אלה יש להוסיף שאיפה ליחסי עבודה נעימים עם המאמן וצוות המשרד.

בהצלחה בבחירת ההתמחות!

⭐ לדף הפייסבוק שלנו – https://www.facebook.com/SmartJOB.co.il/ – מומלץ לעשות לייק להתעדכן במשרות ותוכן רלוונטי

⭐ לדף הלינקדין שלנו – https://www.linkedin.com/company/2967713 – מומלץ לעקוב

⭐ להצטרפות לקבוצת קריירה משפטית בישראל – https://www.linkedin.com/groups/2667633/

⭐ לפורטל הדרושים המשפטי – https://www.smartjob.co.il – משרות ומידע

⭐ לבלוג שלנו – https://www.smartjob.co.il/blog/ – תכנים רלוונטים

☎ טלפון: 03-6160466

✉ מייל לתמיכה ושירות לקוחות: support@smartjob.co.i

intern

איך להתכונן לראיון התמחות 2021

עו"ד שני בניש קופלביץ | 04/06/2020

הסטאז' בפתח והסטונדטים במתח.

הרגע הגיע ושבוע ראיונות ההתמחות יוצא לדרך.
בין אם מדובר בפעם הראשונה בה אתם מתחילים לעבוד ב"עבודה של גדולים" ובין אם אתם שועלי קרבות ותיקים שמנוסים בראיונות עבודה ויש מאחוריכם רזומה, לא יזיק להתכונן לקראת ראיון ההתמחות.

המשרד בו תתמחו והתחום בו תעסקו בתקופת ההתמחות יקבע באופן לא מבוטל את עתידכם המקצועי כעורכי דין, אבל בלי לחץ טוב? לשם כך ריכזנו עבורכם טיפים ודגשים אשר ניתנו ע"י שותפים ומראיינים מן המשרדים המובילים ביותר:

1. העיזו להיות שונים: עו"ד יונה גושן-גוטשטיין, שותפה שמשרד עו"ד אגמון ושות' רוזנברג הכהן ושות' בחרה להדגיש כי רוב הסיכויים שהמעסיק הפוטנציאלי עבר על קורות החיים שלכם לפני שהחליט לזמן אתכם לראיון, ואף לפני הפגישה שלכם.
לכן, ומבלי להמעיט בערכם של הנתונים "היבשים" שלכם, בחרו לחשוף פרט פחות קונבנציונאלי על אישיותכם או על חוויה שעברתם. מצאו את הדרך לקשור את הפרט הזה לאופן בו אתם עובדים וחושבים כיום.
המעסיק הפוטנציאלי שלכם כבר עייף ממרואיינים שנשמעים לו זהים זה לזה, כך שחשוב למצוא דרך לבלוט ולא להיבלע.
גם עו"ד קרן סטרול, סמנכ"ל משאבי אנוש בנשיץ ברנדס אמיר, מחדדת כי על מנת שנוכל להכיר אותך היטב רצוי לגבות את התכונות והכישורים שלכם בדוגמאות מחייכם, בין אם זה מתקופת הלימודים, עבודה או שירות צבאי, כל דבר שיעזור למעסיק להכיר את יוכולותיך.
2. היו עצמכם: עו"ד אילנית לנדסמן יוגב, שותפה ומנהלת תחום שוק ההון בהרצוג פוקס נאמן עורכי דין, מסבירה שהכי חשוב זה שקודם כל תהיו עצמכם, נהלו שיחה, הקשיבו וחשבו לפני שאתם עונים.
כשאתם מתאמצים מאוד ליצור רושם מסוים- זה בדיוק הרושם שאתם יוצרים!
נוסיף כי חשוב שתשתדלו להקרין נינוחות, אם מציעים לכן כוס מים/קפה – הרגישו חופשי להיענות בחיוב. אין שום סיבה שתתנצלו על הקיום שלכם.
אם יש בקורות החיים שלכם פרט שיכול להתפרש כשלילי (ציון לא טוב, מקום לימודים פחות יוקרתי, היעדר שירות צבאי ועוד) התכוננו מראש לכך שהמראיין ישאל עליו. אף אחד לא מושלם בעולם הזה, ויותר מהתשובה עצמה שתתנו, חשוב האופן בו תתמודדו עם האתגר כדי להסיט את הזרקור לחוזקות שלכם.

3. הוכיחו חשיבה משפטית: בסופו של דבר התכנסנו כדי להפוך לעורכי דין, המאמן שלכם רוצה להרגיש שיושב מולו "פרח משפט" אשר הגיע למקצוע הנכון. עו"ד שירה עזרן, שותפה במחלקת החברות וניירות הערך במיתר עורכי דין בחרה ממליצה להכין מראש סוגיה או פסק דין (רצוי מהתחום בו עוסק המשרד) אשר השפיע על אופן חשיבתכם ושאתם בקיאים בו ובפסיקה הרלוונטית שבאה בעקבותיו.

4. היו רהוטים: התרגשות ומבוכה הן תחושות טבעיות ויכולות להיות חינניות, אך חשוב שלא תבאנה על חשבון דיבור רהוט או חשיבה משפטית. אתם יכולים להיות העובדים המושלמים למשרד, אבל אם תיכשלו בשיווק העצמי ותשדרו חוסר ביטחון- המראיין שלכם לעולם לא יגלה את זה. קחו בן משפחה או חבר קרוב ואל תתביישו לעשות חזרות וסימולציות לפני.

5. הראו רצינות: לא לאחר! פשוט לא. אין מה לפרט אפילו. השתיקו את הסלולרי, מביך שהמעסיק הפוטנציאלי שלכם ישמע התראה ששלחו לכם חיים בקנדי קראש (סיפור אמיתי). גם אם שלחתם למשרד את כל המסמכים- הגיעו עם עותק של קורות חיים מודפסים והמלצות מסודרים בתיקייה או קלסר.

6. אל תתייאשו: סירוב ודחייה אינם נעימים לאיש, אבל חשוב להפנים שאם דחו אתכם יכולות להיות לכך מגוון סיבות שאינן נעוצות באיכויות שלכם. מדובר בשוק תחרותי וקשה, מדובר בשיעור שיש להפנים על מנת להשתפר בראיון הבא
בהצלחה!

⭐ לדף הפייסבוק שלנו – https://www.facebook.com/SmartJOB.co.il/ – מומלץ לעשות לייק להתעדכן במשרות ותוכן רלוונטי

⭐ לדף הלינקדין שלנו – https://www.linkedin.com/company/2967713 – מומלץ לעקוב

⭐ להצטרפות לקבוצת קריירה משפטית בישראל – https://www.linkedin.com/groups/2667633/

⭐ לפורטל הדרושים המשפטי – https://www.smartjob.co.il – ניתן להתעדכן בכל המשרות

☎ טלפון: 03-6160466

✉ מייל לתמיכה ושירות לקוחות: support@smartjob.co.i