top of page

הוסמכתם - מה עכשיו?

מזל טוב!


אחרי שנים ארוכות ומאתגרות בהן סיימתם/ן את התואר במשפטים, ביצעתם התמחות וכן למדתם באינטנסיביות למבחני לשכת עורכי הדין - בשעה טובה הנכם עורכי דין מן המניין!


אנו מודיעים היטב לתקופה המבלבלת והמלחיצה בה הנכם מצויים כעת לאחר סיום מבחני הלשכה בהצלחה. תהיות רבות בנוגע לעתידכם עולות בכל עת וכל זאת, לעיתים, כאשר טרם התגבשה החלטה מצדכם בנוגע להמשך הדרך ותחילתה בתור עורכי דין.


במאמר קצר זה ננסה לסייע לכם בכל הקשור לפרק החדש בחייכם המקצועיים בתור עורכי דין. אנו מקווים שמאמר זה יועיל ביותר ויסייע לכל אלו אשר מתלבטים בנוגע להמשך דרכם המקצועית.





רקע:

זהו - הוסמכתם/ן באופן רשמי! כעת, מתחיל פרק חדש ומאתגר והוא פרק מציאת העבודה הראשונה בתור עורכי דין.

ראשית, ראוי לציין כי המצב "הפשוט" הוא כאשר קיבלתם הצעה רשמית להמשיך לעבוד כעורכי דין במשרד בו ביצעתם את ההתמות. אפשרות זו איננה פסולה כלל ואנו ממליצים בחום רב לשקול בכובד ראש ואף בחיוב הצעות מסוג זה. כך, יציבות במקום העבודה ובייחוד קבלת הצעה לאחר תקופת ההתמחות לא רק יעניקו לכם/ן יתרון משמעותי בקורות החיים, אלא אף מעידים על שביעות רצון גבוהה מצד המעסיק הקודם - דבר שבא כאמור לכדי ביטוי בהצעה להמשך עבודה במשרד. יתרה מכך, יתרון מרכזי בהמשך עבודה באותו המשרד הוא הניסיון הקודם שצברתם במשרד בזמן ההתמחות וכן הידע הרב שלכם בהלך הרוח המשרדי, בדרך עבודתו, היכרות עם עורכי הדין העובדים בו ועוד. בנוסף, לו תבחרו להמשיך במשרד בו התמחתם ייתכן מאוד ותהנו מתנאי הצטרפות (חוזרים) טובים ואף תזכו ליחס אוהד עת החזרה למשרד.


שנית, כמובן שיש מצבים בהם לא מתקבלת הצעה מטעם המשרד בו בוצעה ההתמחות ו/או הוחלט על-ידכם כי רצוי שינוי. אין בכך כל פסול!

זכרו, מרגע הסכמתכם הנכם עורכי-דין, על כל המשתמע בכך. כך, אנו מאמינים כי לאחר סיום ההתמחות הדרך פתוחה וסלולה בפניכם. דווקא, אנו מאמינים כי התקופה לאחר סיום מבחני הלשכה מצריכה לעיתים זמן בו ראוי לבצע חשבון נפש מקצועי תוך כדי חשיבה אמיתית ורצינית בנוגע למקום העסקה העתידי המתאים לכם/ן. אנו ממליצים להביא בחשבון בזמן חיפוש המשרה פרמטרים רבים ובהם מאפייני אישיות שלכם, חלום מקצועי, שאיפות, מסגרת זמני עבודה רצויה ועוד. כל אלו מהווים פרמטרים חשובים המסייעים במציאת מקום העבודה הנכון עבורכם/ן.


ויודגש - שיקולים כגון שכר, תנאים סוציאליים וכאמור שעות העבודה אינם השיקולים הבלעדיים, בייחוד בשלב זה, ואנו ממליצים דווקא להתמקד בשיקולים המקצועיים. אולם, כמובן, אין כל פסול בשקילת תנאים אלו וגם להם יש משמעות בבחירת מקום העבודה הבא.


הסבר קצר על שוק עריכת הדין:

שוק עריכת הדין מהווה שוק גדול, מגוון ואטרקטיבי.

למועמדים חסרי ניסיון (למעט תקופת ההתמחות) מוצעות משרות רבות ביותר והמשרדים (מהגדול עד הקטן) שואפים לצרף, ככלל, לצוות המשפטי עורכי דין צעירים, אנרגטיים ועם שאיפות ללמוד ולהתקדם.

כאמור, שוק עריכת הדין הינו שוק מגוון עם אפשרויות העסקה רבות ומגוונות. כך, בשוק זה נמצאים משרדים גדולים, בינוניים וקטנים (מוזמנים לקרוא על בחירת משרד לפי גדול ב- https://bit.ly/3Z7n6aE) וכן חברות. כל סוג של משרד/חברה מצריך סט אחר של כישורים וכן מציע תנאים שונים.

כן, שוק עורכי הדין מהווה שוק תחרותי במיוחד ולכן לא תופתעו לגלות כי היצע המשרות גדול ופרוס על פני תחומים רבים בין מעסיקים רבים.


הכנות:

אז מה צריך להכין מצדכם לצורך חיפוש המשרה.

ראשית, יש להכין קובץ קורות חיים מעודכן ועדכני לאחר סיום מבחני הלשכה באופן שיבהיר באופן ברור כי הנכם עורכי דין מן המניין.

שנית, יש לברר היטב על טיב כל מעביד כאמור ובאמצעות זאת להתכונן לראיונות העבודה בהתאם לתחומי המשרד, השותפים ועוד (קצת כמו בראיונות להתמחות).

שלישית, ראוי לקבל החלטה על תחום או תחומים ספציפיים אשר מעניינים אתכם/ן ולפנות למקומות עבודה אשר מציעים תפקיד במחלקות הרלוונטיות.

לבסוף, מומלץ להגיע לראיונות לאחר שיחה עם המעסיק (או המעסיקים) הקודם ולהכין אותו מראש לאפשרות שהמעסיק החדש ירצה לשוחח עמו בנוגע לתפקוד בעבודה הקודם - בדגש על תקופת ההתמחות. לעיתים, מכתב המלצה איננו מספיק והמעסיק יבקש כאמור לשוחח עם המעסיק הקודם.


איך לחפש:

בדומה לחיפוש משרד להתמחות, גם בחיפוש אחר המשרה הראשונה בתור עורך דין נדרשים מאמצים ותשומות רבות. כך, יש לבחון באופן מדוקדק ככל הניתן את מקום העבודה המבוקש.

חברתנו תשמח לסייע לכם במציאת מקום העבודה הראשון הנכון והראוי ביותר עבורכם. לחברתנו ניסיון של שנים בחיבור מועמד למשרד מתאים וזאת בדגש על מועמדים חדשים ללא ניסיון (למעט התמחות). אנו ממליצים לכם להיכנס לאתר שלנו בכתובת www.smartjob.co.il ולהעזר במנוע החיפוש החדשני והמתקדם שלנו לצורך חיפוש משרה. כן, לחברתנו צוות גיוס והשמה ובו עורכי דין בעלי ניסיון רב בגיוס עורכי דין תוך שאלו מכירים את מגמות השוק והלך רוח המשרדים ובשל כך מודעים היטב לצרכים הנדרשים. רכזי הגיוס שהנם עורכי הדין בחברתנו ישמחו למצוא עבורכם/ן את המשרד/החברה הטוב/ה ביותר ובכך לאפשר לכם/ן נקודת פתיחה מצוינת טרם הגעה לראיון העבודה הנכסף.


לסיכום:

סיום פרק ההתמחות ותחילת הקריירה המשפטית בתור עו"ד מסמלים שינוי חיובי ורצוי. לצד זאת, מדובר בתקופה מאתגרת הדורשות מעו"ד הצעירים תשומות ומשאבים רבים לצורך מציאת מקום העבודה הבא. כאמור, העבודה הראשונה בתור עו"ד חשובה ביותר וזאת משום שזו, לעיתים קרובות, משפיעה באופן ישיר על המשך העתיד המקצועי.


לכן, אנו בחברת SMARTJOB נשמח לסייע לכם/ן במציאת המשרה הנכספת הראשונה באופן שיהלום בצורה הטובה ביותר את הצרכים שלכם ואת השאיפות המקצועיות העתידיות.


בהצלחה!


bottom of page