לינקדאין לעו"ד – טיפים לבניית פרופיל מנצח!

עו"ד רוני קידר | 09/06/2018

לינקדאין לעו"ד – טיפים לבניית פרופיל מנצח!

כולם סביבנו מדברים על לינקדאין. אם בתחילת דרכה הרגשנו שרשת הלינקדאין שמורה ליזמים ואנשי היי טק ואינה רלוונטית כ"כ לעו"ד אז היום אנו רואים שאין זה המצב. בשנים האחרונות מספר המשפטנים ברשת עולה בקצב מסחרר. היום, ההערכה היא שקיימים מעל ל- 30,000 עו"ד ישראלים ברשת הלינקדאין.

אז מה היא בעצם לינקדאין ומה כולם עושים שם?

לינקדאין היא רשת חברתית מקוונת שנועדה ליצירת קשרים מקצועיים ועסקיים בין משתמשיה. אך המציאות אינה פשוטה כל כך, ולהבדיל מרשתות חברתיות אחרות ההתמצאות בלינקדאין יחסית מורכבת, לכן עצם ההימצאות בלינקדאין מהווה אינדיקציה לתפיסת עולם מתקדמת הרואה במדיה החברתית ככלי משמעותי לקידום ומיתוג מקצועי.

בשנים האחרונות קיימת מגמה הולכת וגוברת של עו"ד המקימים פרופיל לינקדאין במטרה להשתמש במדיה החברתית – מקצועית כקרש קפיצה לקידום הסטטוס והקריירה המקצועית שלהם.

אנו במחשבות SmartJOB, נתקלים לא פעם בפרופילים "מוזנחים", לא מלאים וכאלה שלמעשה מפספסים את המטרה לשמה הקימו את הפרופיל.

חלק אינטגרלי מהתהליך שיועצי ההשמה שלנו עוברים עם המועמדים כולל הכרות באמצעות רשתות חברתיות. אין ספק כי נוכחות איכותית, עניינית ואינפורמטיבית בלינקדאין מלמדת אותנו הרבה על ניסיונו וכישוריו של המועמד ותורמת לנו כמגייסים לקדם את השאיפות המקצועיות של המועמדים שלנו.

רכזנו עבורכם טיפים חשובים למקסום פרופיל הלינקדאין שלכם כמשפטנים:

SmarTIP מס' 1: פרופיל הלינקדאין שלך

כפי שציינו, רשת הלינקדאין אינה הזירה הקלה והאינטואיטיבית ביותר להתמצאות. במבט ראשון יצירת פרופיל אישי בלינקדאין מרגיש כמשימה מאיימת וארוכה. לכן כשלב ראשון, צרו פרופיל לינקדאין בסיסי הכולל שם, תמונה, כותרת ותיאור קצר אודות מטרותיכם המקצועיות, עם הזמן נסו להשלימו ככל הניתן. עדיף שיהיה פרופיל מצומצם מאשר שלא תהיו חלק מהרשת כלל.

  • Photo – צרפו תמונה ייצוגית ומקצועית. התמונה מעניקה לנו את ה-  Look & Feel לגבי המועמד. אין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני, לטוב ולרע כמובן. התמונה בהחלט יכולה לעורר עניין חיובי, אך ככל והתמונה לא מתאימה במה שהיא משדרת, היא גם עלולה לפגוע בניראות הפרופיל כולו. היו עקביים והשתמשו באותה התמונה גם באתר הפירמה שבה אתם עובדים ובכל מקום רלוונטי נוסף, יהיה בכך לסייע לבניית המותג שהוא אתם.

passport

  • Headline – מתחת לשם, יש אפשרות לערוך את הכותרת. הכותרת היא טקסט קצר ובולט מאוד, מה שיכול פוטנציאלית להפוך אותו לכלי אסטרטגי, נסביר:

עו"ד רבים נוטים לכתוב בכותרת את תפקידם הנוכחי בסגנון :

Lawyer at ABC & Co. Law Offices או Intern at ABC & Co.

שימו לב, כותרות מסוג זה מפספסות את הפוטנציאל הגלום בעריכת הכותרת ולא תורמות אינפורמציה משמעותית על המיומנויות שלך כעו"ד.

במחשבות SmartJOB אנו תמיד נחפש כותרת המרמזת הן על התאמת המועמד למשרה והן על שאיפותיו המקצועיות,למשל:

  • Summary – בפרופיל האישי יש מקום יעודי ל- Summary. עו"ד רבים מעתיקים את קורות החיים שלהם או את התוכן המצוי באתר המשרד בו הם עובדים, ובכך מפספסים את הפוטנציאל לשתף מידע מעניין אודות כישורים / הישגים / מאמרים הרלוונטיים לתחומים אליהם שואפים להתפתח. תמיד תוכלו להוסיף לינק לקורות החיים לכל מי שמעוניין במידע נוסף.

כיוון שמדובר ברשת חברתית ניתן לוותר על הרשמיות ולכתוב כמה משפטים ברוח חברית ובגוף ראשון. כך הקורא יכול לקבל הצצה ל- "אני האישי" שלך בנוסף ל- "אני המקצועי" ולקבל תמונה עגולה יותר לגביך. כמו כן, חשוב שהסיכום יהיה 'קצר וקולע' ויכיל בתוכו מילות מפתח הרלוונטיות לקהל הקוראים שהנך מכוון אליו (מגייסים, לקוחות ומעסיקים פוטנציאליים).

Summary להמחשה:

 

  • Experience, Skills & Endorsements :

בשדות אלה יש לפרט אודות הניסיון התעסוקתי והמיומנויות המשפטיות שלכם. הקפידו על תוכן רלוונטי בלבד, אשר יתמוך באופן מקסימלי במיתוג המקצועי שאתם מבקשים ליצור באמצעות הפרופיל שלכם כפי שמוצג ב- Headline וב- Summary. שימו לב, ברגע שאתם מוסיפים Skills אנשי הקשר שלכם יכולים להמליץ על ה- Skills  שלכם (Endorse). כמובן שמיומנויות הזוכות להמלצות רבות מאנשי הקשר שלך מחזקות את האותנטיות בנוגע לשליטתכם המקצועית במיומנויות שהזנתם.

SmarTIP מס' 2: פרופיל בשפה האנגלית

רשת הלינקדאין מתנהלת בשפה האנגלית, לרבות הפרופילים האישיים של אנשי הקשר בין אם הם דוברי אנגלית במקור ובין אם לאו. כמובן שחיפוש בשפה העברית יעלה גם הוא תוצאות, אך נכון להיום השימוש בעברית בלינקדאין עדיין זניח ושולי. ככל ותחום עיסוקכם הוא בשפה העברית ברובו, תמיד תוכלו להוסיף כמה מילים בעברית על מנת להופיע גם בחיפושים שנערכים בעברית.

קיימת חשיבות רבה לבניית הפרופיל בשפה האנגלית. ככל והאנגלית שלכם אינה שפת אם, עשו מאמץ והיעזרו בגורם מקצועי שיעזור לכם ליצור פרופיל מסוגנן ונקי מטעויות. כיועצי השמה, טעויות במישור הזה מעידות בדר"כ על חוסר רצינות, מקצועיות וכמובן חוסר שליטה בשפה האנגלית.

SmarTIP מס' 3: היה אקטיבי: עדכונים אישיים ופעילות בקבוצות

הדרך האופטימלית להיחשף בלינקדאין היא להיות אקטיבי ברשת.

מה למשל אפשר לעשות? עדכון קצר על נושא מסוים שעבדת עליו לאחרונה, צירוף לינק למאמר מעניין שקראת / כתבת, העלאת שאלה מקצועית שמעסיקה אותך לאחרונה וכו'. התמדה על ביצוע פעולות בלינקדאין תחזק את קשריכם, תתרום ליצירת קשרים נוספים ותבנה בהדרגה את הנוכחות שלכם ברשת החברתית-מקצועית.

קחו בחשבון, כי לעצם קיומו של פרופיל 'חזק' גם אם אינכם פעילים במיוחד יש נוכחות מרשימה ברשת והוא יעלה בחיפושים המתאימים לפרופיל שלכם, לכן אל תוותרו על הקמת הפרופיל האישי כפי שמוסבר בSmarTIP מס' 1.

התחילו להצטרף לקבוצות רלוונטיות, בכך תמקסמו את החשיפה באיזורים רלוונטיים לעיסוקכם ולתחומי העניין שלכם. עם הזמן התחילו גם להיות פעילים בקבוצות ובכך גבשו לעצמכם זהות מקצועית מעודכנת ופעילה. חשוב מאוד! בפעילותכם היו זהירים שלא לעבור על כללי האתיקה של לשכת עוה"ד.

SmarTIP מס' 4: יצירת קשרים

יצירת קשרים בלינקדאין היא נושא מאוד אינדיבידואלי ותלוי בגישתכם האישית.

מצד אחד, יש הגורסים שיש לשאוף לחשיפה מירבית, שכן חשיפה מירבית ממקסמת את הידע, האפשרויות וההזדמנויות. מצד שני, יש הגורסים שיש לשקול היטב את מי לצרף ואת מי לא, וייתכן כי חשיפה רחבה יכולה להסב יותר נזק מתועלת. כמובן שהעניין נתון לבחירתכם האישית, ותוכלו לווסת את הגדרות הפרטיות שלכם בהתאם.

שימו לב – בהקמת הפרופיל הראשונית, הלינקדאין מבקש גישה לכל כתובות האימייל הנמצאות בחשבונכם. חישבו היטב אם ברצונכם לאפשר גישה זו, והאם זה תואם לגישתכם לגבי יצירת קשרים בלינקדאין.

שימו לב – הלינקדאין מציע תבנית טקסט קבועה בשליחת בקשת חברות בשמכם. הקדישו מספר דקות וכתבו כמה מילים אישיות במקום. פנייה אישית תגרום גם למקבל הפנייה להקדיש מספר דקות ולהיענות לבקשה, זהו צעד ראשון ליצירת קשרים חדשים וחידוש קשרים קיימים.

SmarTIP מס' 5 – ההשקעה משתלמת

כפי שכבר בטח הצלחתם להבין, התנהלות נכונה ויעילה בלינקדאין ללא ספק דורשת Maintenance. הכניסו ללו"ז השבועי שלכם שעה קבועה אותה תקדישו להשבחת פרופיל הלינקדאין שלכם: הוסיפו תכנים לפרופיל האישי שלכם, פרסמו מאמרים, צרפו לינקים, הצטרפו לקבוצות ותהיו פעילים בהן, הוסיפו קשרים ועוד.

התחייבו בפני עצמכם לתחזק את הפעילות בלינקדאין ברמה השבועית ולשמור אותו up to date. ככל שתהיו פעילים יותר, כך תגדל רמת החשיפה והמיתוג שלכם כאנשי מקצוע בעלי שם בלינקדאין.

SmarTIP מס' 6 – מחפש בדיסקרטיות? הכר היטב את ההגדרות

לסיכום, רגע לפני שאתם מתיישבים ליישם את הטיפים שלנו, הקדישו זמן להכיר היטב את הגדרות הניראות והפרטיות של לינקדאין. המדיה החברתית היא כלי מדהים אך יש לדעת לנווט אותו בחוכמה ושיקול דעת, הנקודה חשובה במיוחד אם הנכם מחפשים עבודה בדיסקרטיות. מחד חשיפה מקסמילית תסייע לכם ומאידך היא גם עלולה לחשוף אתכם בפני המעסיק הנוכחי. הכנסו ל – Account & Settings ואפיינו את חשבונכם בהתאם למידת החשיפה בה הנכם מעוניינים.

settings

צריכים עזרה בבניית פרופיל לינקדין פנו אלינו: link@smartjob.co.il

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>