עריכת קורות חיים – טיפים וטעויות נפוצות

שרית קוזין | 07/06/2017

Checklist-project-plan-post

עו"ד מחפשים עבודה ! תחילה קורות חיים

בכדי שחיפוש העבודה יסתיים בהצלחה יש להתחיל מניסוח נכון ואפקטיבי של קורות החיים.

במקצוע עריכת הדין, הכי חשוב להתחיל ברושם הראשוני שמתבצע כבר בשליחת קורות החיים שלך; הרי ידוע "שאין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני". אם לא תפסת את המעסיק בשניות הראשונות, אז זה כבר לא יקרה.

קורות החיים הינם הת.ז האישית שלך, בגינם יבחר המעסיק האם אתה רלוונטי למשרה והאם לזמן אותך לראיון העבודה. חשוב להבין כי למעסיק אין שום מידע אודותייך ולכן קורות החיים מספקים לו את הרושם הראשוני בעל החשיבות הרבה כאשר אתה מחפש עבודה.

לכן, אם חיפוש העבודה שלך מתסכל ואורך זמן רב, יכול להיות שזה לא בגלל שאתה לא שולח מספיק קורות חיים, אלא בגלל שניסחת אותם לא נכון.

כשמנסחים קורות חיים, חשוב להיכנס בנעליו של המעסיק הפוטנציאלי שיקרא אותם לרבות, למצוא את כל הנתונים הרלוונטיים בקלות כולל פרטי התקשרות ולהבין שאתה האיש המתאים לתפקיד מכל הסיבות הנכונות.

להלן כמה עצות שיכולות למנוע טעויות נפוצות:

  1. פרטי התקשרות חלקיים, שגויים או חסרים מעסיק לא יתייחס ברצינות למועמד שלא מקפיד על הפרטים הבסיסיים לרבות, מספר טלפון, אימייל וכתובת מגורים.
  2. סדר שגוי של כתיבה                                                                                                                         
    יש להקפיד על סדר כרונולוגי נכון, כך שבתחתית כל חלק של קורות החיים (השכלה, ניסיון תעסוקתי וכו') יופיעו הפרטים הישנים ביותר ובראשה הפרטים החדשים ביותר.
  3. עומס מיותר
    פירוט כל משימה קטנה שעשית בכל תפקיד הוא מיותר ומעיד שאינך יודע לשים את הדגש על הדברים הנכונים ו/או לא מבחין בין העיקר לטפל. בנוסף גם פירוט ארוך מידי של תפקיד שביצעת בתקופה קצרה יכול להעיד על כך.יש לשים לב שאין פירוט מעמיק מידי של משימות שהנגיעה בהן הייתה מינורית, מכיוון שזה יכול להפיל אותך בשלב שבו תצטרך לאמת ולספר על משימה זו. עדיף שמספר העמודים בקורות החיים יהיה- עמוד אחד קל ונוח לקריאה.
  4. שילוב מכתב מקדים או תכונות אישיות בקורות החיים
    ברוב המקרים שילוב מכתב מקדים בקורות חיים הוא מיותר. מעסיקים נוטים לדלג על הפנייה הנרגשת שנחוש לך להיות מוזמן דווקא אצלם לראיון עבודה ולעבור לעיון בקורות החיים עצמם. הדבר נכון גם לגבי מחמאות עצמיות (חרוץ, ייצוגי, בעל יחסי אנוש טובים, מקצועי ואמין) או ציון כי תפקידים שהזכרת בוצעו תחת לחץ גדול. עדיף להציג המלצות טובות ממעסיקים קודמים.
  5. מקוריות וחדשנות על חשבון בהירות
    לא כל מטלה שביצענו מצדיקה ניסוח עמום ומעורפל בקורות החיים, בדיוק כמו שלא כל שליח פיצה הוא סמנכ"ל הפצה של מוצרי תאגיד מזון בינלאומי.
  6. השמטת פרטים רלוונטיים או הוספת פרטים שאינם רלוונטיים
    בקורות החיים יש לציין את כל הנתונים המראים שאתה המתאים ביותר לתפקיד ולמשרד אליו אתה פונה. לרבות, שפות שהשליטה בהן דלה, כמו המילים בספרדית שאנחנו זוכרים מהטיול בדרום אמריקה, לא רלוונטיות. אי ציון שליטה בשפות כלשהן, או השמטת רמת השליטה במחשב תיתפס כלא-רצינית. במידה ולא סיפקת למעסיק את כל המידע הדרוש בכדי לשקול להזמין אותך לראיון, לצערי לא תגיע לשלב הראיון.
  7. הוספת תמונה
    אנחנו חינניים וייצוגיים, אבל הוספת תמונה לקורות החיים תשדר ברוב המקרים את המסר ההפוך ממה שאתה מנסה להעביר או תיצור אצל המראיין רושם ראשוני עוד לפני שנפגשתם.
  8. עריכה ויזואלית והגהה אחרונה
    גם אם אתה חושב שתיקנת את קורות החיים עשרות פעמים, כדאי לעבור עליהם שוב מדי פעם ולוודא שקורות החיים נראים בדיוק כפי שאנחנו רוצים שיתקבלו, וודא שהשורות מיושרות ושקורות החיים נוחים לקריאה ושאין שגיאות כתיב ו/או פונטים שונים ו/או גדלים שונים של טקסט.
  9. דיסקרטיות
    הרבה פעמים חיפוש העבודה מתחיל עוד בשלב שאתה עדיין עובד במשרד כלשהו ואינך רוצה שמעסיקך ידע שאתה מחפש עבודה אחרת, לכן מומלץ לציין באופן ברור את המילה "דיסקרטי", לרוב זה יכול למנוע מצב שבו המעסיק החדש יפנה למעסיק הקיים.
  10. פורמט  הפורמטים הכי מקובלים לשליחה הינם WORD  או PDF ולכן את קורות החיים יש לשמור בפורמט WORD או PDF, הרי לא נרצה שבגלל עניין טכני כזה המעסיק לא יקבל את הקורות חיים.

    לסיכום- חשוב לכתוב בקורות החיים:
  • פרטים אישיים: שם, שם משפחה, עיר מגורים, כתובת דוא"ל ומספר טלפון עדכני.
  • השכלה: מוסדות הלימוד, הצטיינות, הסמכה.
  • פעילות משפטית ואקדמית: פירוט הפעילויות העשרה שבוצעו במסגרת התואר במשפטים, לרבות קליניקה, התנדבות בשכר מצווה וכו'.
  • ניסיון תעסוקתי: יופיע לפי סדר כרונולגי (העבודה הנוכחית תהיה ראשונה וכן הלאה), חשוב לציין בכל מקרה נקודות חשובות ולא לספר סיפור.
  • כישורים ומומחיות: לציין תכונות וכישורים רלוונטים למשרה .
  • שירות צבאי (במידה ועשית): תיאור השירות הצבאי.
  • פעילות חברתית והתנדבות: תיאור התפקידים השונים.
  • שפות: חשוב מאוד לפרט את השליטה בשפות.
  • ידע במחשבים :חשוב לציין את מידת הידע בתוכנות מחשב ואינטרנט.
  • המלצות תינתנה לפי דרישה: יש לסגור את הקורות חיים בצורה הזו.

הכותבת הינה שרית קוזין סלנט, רפרנטית גיוס והשמה במחשבות SmartJOB, חברת ההשמה ופורטל הדרושים המשפטי המובילים בישראל

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>